Tuesday, July 27, 2010

...thanks 4 allah..

ya allah..terima kasih kerana Engkau masih meminjamkan nyawa padaku hari ini..
ya allah..terima kasih atas segala rahmat yg telah Enkgau curahkan..
aku bersyukur..
aku bersyukur krana Engkau menimpakan segala mcm dugaan padaku krna aku yakin,setiap dugaan yg Kau berikan pasti ada hikmahnya dan aku juga yakin bahawa allah pasti mengangkat darjat hanbaNya yg sabar..
namun,kuatkanlah hati hambaMu ini ya allah..
tabahkanlah hatiku agar aku dapat mengharungi segala cubaan & dugaan yg Kau berikan..
krna aku hny hambaMu yg lemah x berdaya..
aku tdak mampu bertahan..
aku tdak kuat ya allah..
tdak kuat utk menanggung segala beban dan dugaan ini..
justeru aku akn terus bersabar..
selagi kesabaranku tdak mencapai tahapnya,selagi itu akanku cuba utk bersabar..

ya allah..terima kasih atas segala limpahan yg Kau berikan padaku..
terima kasih krana Kau telah mengurniakanku sahabat2 yg menjadi penemanku ketika aku b'ada dlm kesepian..
namun,aku memohon padaMu ya allah..
jgnlah Kau berikan perselisihan faham antara kami..

ya allah..hari ini,aku masih bernyawa..
namun,tidakku thu bilakah ajalku bakal menjelma..
hari ini,aku masih dapat melihat sekawan burung terbang berkicauan di dada langit..
hari ini,aku masih dapat menikmati alam ciptaanMu.
hari ini,aku masih dapat menikmati erti sebenar kehidupan..
dan hari ini,aku masih dapat mendengar segala umpatan dan cacian yg hambaMu curahkan..
hatiku terguris seribu bahasa ya allah..
tetapi aku bsyukur..
krna suma itu adalah kunci ketabahan utkku..
namun,apakah esok hari masih aku dapat rasakan semua itu?
segalaNya aku berserah kepadaMu ya allah..
tabahkanlah hati hambaMu...



No comments:

Post a Comment